Erfolgsgeschichte

MT Recycling GmbH

Industry
Waste management
Location
Lüneburg
Target group
B2C

Lösung

icon_erfolgsgeschichten_easybill_import_manager

Tax consultant export

Interface between enterprise resource planning and invoicing software, facilitates data transfer to DATEV/tax advisor

icon__erfolgsgeschichten_easybill-app

easybill

Write invoices, quotations and delivery bills - fast, secure and mobile in the cloud.

easybill – docking to your own system via interface

easybill-kundenerfahrung-https-mt-recycling

MT Recycling GmbH is a waste management company with currently 10 employees. As a participant in the European circular economy, we as a company must observe numerous laws and special features. Of course, this also affects the requirements for our invoicing system. Due to this, the flexibility as well as the possibility to connect to our existing enterprise resource planning was an important criterion for us when choosing the new invoice provider.

The RestAPI interface that can be used as standard with easybill was very convincing for us after a short research. This allowed us to connect our existing, self-developed merchandise management application with our new cloud-based invoicing system without any problems. Another big plus point for us was the complete documentation of the interface, which simplified the connection of a third-party system very pleasantly.

Another criterion was the possibility of designing our own layout. Here, too, we were not disappointed, quite the opposite. Waste management brings with it some special features when it comes to accounting. Among other things, it must be possible to use free fields in order to print industry-specific features such as certain identification numbers on the individual items. With the possibility to design the layouts yourself, this is now possible without any problems, as you can freely dispose of your imported data and use various fields to make this information accessible.

The solution is rounded off for us by the DATEVconnect interface, which enables us to transfer posting accounts already entered from our own software to the tax consultant along with the outgoing invoice. Importing the data into the tax advisor’s environment also leads to a considerable reduction in workload and the elimination of a possible source of errors.

It was a great relief for our processes that the integration was possible so smoothly. Especially for smaller companies, this solution is also very cost-effective, as data backup takes place on the easybill servers and no investment in our own infrastructure is necessary.

FTI Touristik GmbH and its subsidiaries approximately 160 employees the issuing of invoices. At that time, the process was primarily manual and was carried out using Excel templates.
With the help of a new invoicing software, the process was to be simplified and the accounting department was to be relieved in order to be able to focus on the core processes.
After several weeks of search and evaluation, easybill was finally chosen. The decisive advantages that went hand in hand with the implementation are:


Unsere Kunden lieben uns

easybill Erfahrungen

easybill GmbH Iconeasybill GmbH

Düsselstraße 21, Kaarst

4.9 1,000 reviews

  • Aylin von AYLASHES ★★★★★ vor einer Woche
    Wir haben easybill online entdeckt – und es war ein absoluter Glücksgriff! Besonders hervorheben möchten wir die hervorragende Beratung durch Herrn Hussain, der uns von Anfang an kompetent, freundlich und lösungsorientiert begleitet hat. … More Dank seiner Unterstützung hat die Anbindung reibungslos funktioniert.
    Wir sind so begeistert, dass wir nun auch mit unseren weiteren Marken zu easybill wechseln werden. Die Plattform ist benutzerfreundlich, effizient und perfekt auf unsere Bedürfnisse zugeschnitten. Ich werde easybill mit bestem Gewissen in meinem beruflichen Netzwerk weiterempfehlen. Vielen Dank für diesen tollen Service!
  • Detlef Blankenburg ★★★★★ vor 2 Wochen
    Ich habe mich erst kürzlich für easybill entschieden, deshalb habe ich eine telefonische Einweisung genutzt. Zu Beginn sieht man ja den Wald vor lauter Bäume nicht. Der Kollege von easybill hat mir die wichtigsten Elemente erläutert. Außerdem … More haben wir gemeinsam ein Musterdokument (Rechnung) erstellt, damit kann man auch alle anderen Dokumente erstellen. Also für mich war das Telefonat sehr hilfreich. Nochmals vielen Dank.
  • C. Ball-Hasenkamp ★★★★★ vor einem Monat
    Sehr kundenfreundlich, richtig gute Erklärung des Programms erhalten. Alle Fragen konnten geklärt werden. Ein sehr gut durchdachtes System, freundliche Mitarbeiter. Ich freue mich sehr auf die Zusammenarbeit
  • Heinrich Altmiks ★★★★★ vor 3 Monaten
    Herr Jäger ist ein Support-Mitarbeiter, wie ich ihn mir als Kunde wünsche – großartig!
    Sehr hilfsbereit, geht auch mal "die Sonderrunde" für den Kunden – großartig.
    Aufgrund seines Einsatzes habe ich mich für die Software entschieden!
    … More
    Kompliment


Weitere Erfolgsgeschichten unserer Kunden

Logo von P-Call GmbH & Co. KG

As a call center, P-Call uses the interface for automating invoices in easybill

Finite Produkte, Beispielbilder für Tablet Cases, Smartphones und mehr
Logo Fintie LLC

easybill – an all-round solution for Marketplace sellers Pik Chun Lai CEO, Synluck GmbH – Sales partner of Fintie LLC Europe-wide distribution in online trade As the exclusive authorized sales partner of the Fintie Group, we, Synluck GmbH, are the operator of an internationally active e-commerce company. We distribute our more than 3,000 articles from…

Titelbild FTI Group - Person entspannt sich in einer Hängematte am Strand mit Blick auf das Meer
FTI Group Logo

After a long search for a simple tool to create invoices, the FTI Group and 23 subsidiaries have chosen easybill.

Startklar? Überzeugen Sie sich selbst!

Beginnen Sie Ihre Testphase oder lassen Sie sich von unserem Support zur passenden Branche beraten.

Jetzt kostenlos testen