Erfolgsgeschichte

FTI Group

FTI Group Logo
Industry
Tourism
Location
Munic
Target
Digitize data processing and optimize invoicing

Lösung

icon__erfolgsgeschichten_easybill-app

easybill

Write invoices, quotations and delivery bills - quickly, securely and mobile in the cloud.

The easybill success story of the FTI Group

Titelbild FTI Group - Person entspannt sich in einer Hängematte am Strand mit Blick auf das Meer

FTI Touristik GmbH and its subsidiaries approximately 160 employees the issuing of invoices. At that time, the process was primarily manual and was carried out using Excel templates.
With the help of a new invoicing software, the process was to be simplified and the accounting department was to be relieved in order to be able to focus on the core processes.
After several weeks of search and evaluation, easybill was finally chosen. The decisive advantages that went hand in hand with the implementation are:

  • full control and overview of created & sent invoices
  • no misunderstandings between departments = fewer corrections, avoidance of queries from accounting department
  • no delays in processing
  • work simplification through e. g. setup of serial letters
  • Cost savings through fully automated posting in SAP via interface
  • Employee administration in easybill and associated traceability
  • More transparency & overview through the connection to SAP, e. g. through management reports for responsible persons / department heads
FTI Touristik
FTI Ticketshop
Kairaba
BigXtra
5 vor Flug
Windrose
sonnenklar.tv
meeting point international
meeting point Hotel Management Holding

Since May 2017, easybill has been introduced at FTI Touristik GmbH and 23 other subsidiaries in Germany, Austria and Switzerland. The main task in easybill is the creation of invoices and credit notes, whereby around 2700 documents have been created so far for FTI Touristik alone and around 800 employees are registered across all companies.

An essential part of the project was also the connection to SAP FI and the resulting automated posting in the books of the various companies. The interface between easybill and SAP is based on the DATEV exports from easybill and a data exchange via FTP server.


Our customers love us

easybill experience

easybill GmbH Iconeasybill GmbH

Düsselstraße 21, Kaarst

4.9 999 reviews

  • Detlef Blankenburg ★★★★★ vor einer Woche
    Ich habe mich erst kürzlich für easybill entschieden, deshalb habe ich eine telefonische Einweisung genutzt. Zu Beginn sieht man ja den Wald vor lauter Bäume nicht. Der Kollege von easybill hat mir die wichtigsten Elemente erläutert. Außerdem … More haben wir gemeinsam ein Musterdokument (Rechnung) erstellt, damit kann man auch alle anderen Dokumente erstellen. Also für mich war das Telefonat sehr hilfreich. Nochmals vielen Dank.
  • C. Ball-Hasenkamp ★★★★★ vor 4 Wochen
    Sehr kundenfreundlich, richtig gute Erklärung des Programms erhalten. Alle Fragen konnten geklärt werden. Ein sehr gut durchdachtes System, freundliche Mitarbeiter. Ich freue mich sehr auf die Zusammenarbeit
  • Heinrich Altmiks ★★★★★ vor 3 Monaten
    Herr Jäger ist ein Support-Mitarbeiter, wie ich ihn mir als Kunde wünsche – großartig!
    Sehr hilfsbereit, geht auch mal "die Sonderrunde" für den Kunden – großartig.
    Aufgrund seines Einsatzes habe ich mich für die Software entschieden!
    … More
    Kompliment
  • Nataliya Zaprudska ★★★★★ in der letzten Woche
    Bester Support aller Zeiten durch Elyas H.! Wir haben 1h telefonisch an der Lösung des Problems gearbeitet, Elyas blieb nicht nur sehr geduldig dabei und half mir über die für den Termin angesetzte Zeit hinaus, sondern war auch SEHR kompetent! … More Er äußerte immer wieder neue Lösungsansätze und hat mir sehr weitergeholfen! Vielen Dank! Immer wieder schön mit Easybill zu arbeiten!


More success stories from our customers

Flyeralarm Logo mit verschiedenen Dienstleistungen wie Logistics, Menu Design, und Promotion Drinks
Logo Flyeralarm

Offers and accounting: flyeralarm trusts easybill

Mann in einem Konferenzraum mit Laptop, ExpertMe Akademie, Rechnungen für Wix-Shopsystem automatisiert in easybill
ExpertMe Logo

Digital trainings for safety specialists and safety officers.

Markus Prahl, Geschäftsführer SEQUAFY GmbH
SEQUAFY GmbH Firmenlogo

Cloud Consulting and Modern Workplace: SEQUAFY relies on easybill’s expertise for invoices

Heard enough?
Try easybill one week for free and without obligation.

Start your free trial