Erfolgsgeschichte

FTI Group

FTI Group Logo
Industry
Tourism
Location
Munic
Target
Digitize data processing and optimize invoicing

Lösung

icon__erfolgsgeschichten_easybill-app

easybill

Write invoices, quotations and delivery bills - quickly, securely and mobile in the cloud.

The easybill success story of the FTI Group

Titelbild FTI Group - Person entspannt sich in einer Hängematte am Strand mit Blick auf das Meer

FTI Touristik GmbH and its subsidiaries approximately 160 employees the issuing of invoices. At that time, the process was primarily manual and was carried out using Excel templates.
With the help of a new invoicing software, the process was to be simplified and the accounting department was to be relieved in order to be able to focus on the core processes.
After several weeks of search and evaluation, easybill was finally chosen. The decisive advantages that went hand in hand with the implementation are:

  • full control and overview of created & sent invoices
  • no misunderstandings between departments = fewer corrections, avoidance of queries from accounting department
  • no delays in processing
  • work simplification through e. g. setup of serial letters
  • Cost savings through fully automated posting in SAP via interface
  • Employee administration in easybill and associated traceability
  • More transparency & overview through the connection to SAP, e. g. through management reports for responsible persons / department heads
FTI Touristik
FTI Ticketshop
Kairaba
BigXtra
5 vor Flug
Windrose
sonnenklar.tv
meeting point international
meeting point Hotel Management Holding

Since May 2017, easybill has been introduced at FTI Touristik GmbH and 23 other subsidiaries in Germany, Austria and Switzerland. The main task in easybill is the creation of invoices and credit notes, whereby around 2700 documents have been created so far for FTI Touristik alone and around 800 employees are registered across all companies.

An essential part of the project was also the connection to SAP FI and the resulting automated posting in the books of the various companies. The interface between easybill and SAP is based on the DATEV exports from easybill and a data exchange via FTP server.


Our customers love us

easybill experience

easybill GmbH Iconeasybill GmbH

Düsselstraße 21, Kaarst

4.8 1,057 reviews

  • Vlad Caras ★★★★★ vor einem Monat
    Ich bin rundum zufrieden mit dem Service. Besonders hervorzuheben sind die Pünktlichkeit und die durchweg professionelle Kommunikation. Von Anfang an fühlte ich mich bestens betreut – alle Fragen wurden schnell und kompetent beantwortet, … More und selbst kurzfristige Anliegen wurden lösungsorientiert und zuverlässig gelöst.
    Ein Service, der hält, was er verspricht – absolut empfehlenswert!
  • S. Kaiumi ★★★★★ vor einer Woche
    Ich bin absolut begeistert von easybill! Von Anfang an wurde ich hervorragend betreut – ein ganz besonderes Dankeschön geht an Herrn Jäger, der sich mit großer Kompetenz und Freundlichkeit um meine Anliegen gekümmert hat.
    Das gesamte Konzept
    … More von easybill ist sehr durchdacht und extrem kundenfreundlich. Besonders schätze ich, dass man das System individuell anpassen kann – genau so, wie es für das eigene Unternehmen am besten passt.
    Was easybill außerdem besonders macht, ist der exzellente Kundenservice: Schon zu Beginn wird man proaktiv betreut, entweder telefonisch oder auch ganz unkompliziert über einen Google Meet Call.
    Eine klare Empfehlung von mir – 5 Sterne für ein tolles Team und ein wirklich starkes Produkt!
  • Aylin von AYLASHES ★★★★★ vor 3 Monaten
    Wir haben easybill online entdeckt – und es war ein absoluter Glücksgriff! Besonders hervorheben möchten wir die hervorragende Beratung durch Herrn Hussain, der uns von Anfang an kompetent, freundlich und lösungsorientiert begleitet hat. … More Dank seiner Unterstützung hat die Anbindung reibungslos funktioniert.
    Wir sind so begeistert, dass wir nun auch mit unseren weiteren Marken zu easybill wechseln werden. Die Plattform ist benutzerfreundlich, effizient und perfekt auf unsere Bedürfnisse zugeschnitten. Ich werde easybill mit bestem Gewissen in meinem beruflichen Netzwerk weiterempfehlen. Vielen Dank für diesen tollen Service!
  • Michael und Maximilian Fischer ★★★★★ vor 2 Wochen
    Super Software mit sehr intuitiver Bedienung! Können damit unsere Angebots- und Rechnungslegung deutlich vereinfachen und automatisieren. Außerdem möchten wir die Ersteinführung hervorheben, wo einem viele Tipps und Tricks gezeigt werden, … More sowie auf Fragen detailliert eingegangen wird. Die Nutzung von EasyBill ist jedenfalls sehr zu empfehlen!


More success stories from our customers

Flyeralarm Logo mit verschiedenen Dienstleistungen wie Logistics, Menu Design, und Promotion Drinks
Logo Flyeralarm

Offers and accounting: flyeralarm trusts easybill

Markus Prahl, Geschäftsführer SEQUAFY GmbH
SEQUAFY GmbH Firmenlogo

Cloud Consulting and Modern Workplace: SEQUAFY relies on easybill’s expertise for invoices

Titelbild für Erfolgsgeschichte von KCS Computersysteme für Reisebüros
Logo von KCS Kiesel Computersysteme

easybill – Invoicing that is fun Ralph Kiesel CEO, KCS Kiesel Computersysteme Our way to easybill In the beginning there was fire, it says in the Bible. But it wasn’t that bad. In the beginning, we still sent our recurring invoices using Word and Excel and then as a mail merge, which over time simply…

Heard enough?
Try easybill one week for free and without obligation.

Start your free trial