Erfolgsgeschichte

MT Recycling GmbH

Industry
Waste management
Location
Lüneburg
Target group
B2C

Lösung

icon_erfolgsgeschichten_easybill_import_manager

Tax consultant export

Interface between enterprise resource planning and invoicing software, facilitates data transfer to DATEV/tax advisor

icon__erfolgsgeschichten_easybill-app

easybill

Write invoices, quotations and delivery bills - fast, secure and mobile in the cloud.

easybill – docking to your own system via interface

easybill-kundenerfahrung-https-mt-recycling

MT Recycling GmbH is a waste management company with currently 10 employees. As a participant in the European circular economy, we as a company must observe numerous laws and special features. Of course, this also affects the requirements for our invoicing system. Due to this, the flexibility as well as the possibility to connect to our existing enterprise resource planning was an important criterion for us when choosing the new invoice provider.

The RestAPI interface that can be used as standard with easybill was very convincing for us after a short research. This allowed us to connect our existing, self-developed merchandise management application with our new cloud-based invoicing system without any problems. Another big plus point for us was the complete documentation of the interface, which simplified the connection of a third-party system very pleasantly.

Another criterion was the possibility of designing our own layout. Here, too, we were not disappointed, quite the opposite. Waste management brings with it some special features when it comes to accounting. Among other things, it must be possible to use free fields in order to print industry-specific features such as certain identification numbers on the individual items. With the possibility to design the layouts yourself, this is now possible without any problems, as you can freely dispose of your imported data and use various fields to make this information accessible.

The solution is rounded off for us by the DATEVconnect interface, which enables us to transfer posting accounts already entered from our own software to the tax consultant along with the outgoing invoice. Importing the data into the tax advisor’s environment also leads to a considerable reduction in workload and the elimination of a possible source of errors.

It was a great relief for our processes that the integration was possible so smoothly. Especially for smaller companies, this solution is also very cost-effective, as data backup takes place on the easybill servers and no investment in our own infrastructure is necessary.

FTI Touristik GmbH and its subsidiaries approximately 160 employees the issuing of invoices. At that time, the process was primarily manual and was carried out using Excel templates.
With the help of a new invoicing software, the process was to be simplified and the accounting department was to be relieved in order to be able to focus on the core processes.
After several weeks of search and evaluation, easybill was finally chosen. The decisive advantages that went hand in hand with the implementation are:


Unsere Kunden lieben uns

easybill Erfahrungen

easybill GmbH Iconeasybill GmbH

Düsselstraße 21, Kaarst

4.9 742 reviews

  • Markus Krexner ★★★★★ vor einem Monat
    Also hallo, da kann sich jedes Unternehmen noch etwas abschauen. Der Kundenservice ist einfach hervorragend! Es wird wahnsinnig schnell geantwortet, stets freundlich und hilfsbereit. Und das beste, die Service Mitarbeiter erledigen die … More Dinge sofort für einen, wenn man Ihnen den Zugriff zum Account gewährt. Bin mit dem Angebot, Dienstleistung und Service vollends zufrieden! Weiter so. Und 100% empfehlenswert.
  • Dörfler & Fricke ★★★★★ vor 4 Monaten
    Ich bin seit nunmehr knapp drei Jahren Kunde bei Easybill. Von Anfang an konnte ich mich auf das Tool verlassen und hatte nie Probleme.
    Besonders beeindruckt bin ich von dem außergewöhnlichen Kundensupport. Bei Fragen oder Anliegen steht
    … More das Team immer zur Verfügung und beantwortet meine Anfragen prompt und freundlich. Ich habe mich nie im Stich gelassen gefühlt und wurde stets mit großer Kompetenz beraten. Das ist in der heutigen Zeit eine Seltenheit!
    Die Benutzeroberfläche ist intuitiv und benutzerfreundlich gestaltet. Man kann problemlos auf Rechnungen zugreifen und diese verwalten.
    Die Preise sind fair und angemessen.
    Insgesamt bin ich äußerst zufrieden und kann es jedem empfehlen, der ein zuverlässiges Tool für die Rechnungserstellung sucht.
    Der herausragende Service und Support machen den Unterschied!
  • Jan Hase ★★★★★ vor einem Monat
    Habe ein sehr freundliches und informatives Gespräch mit einer Mitarbeiterin des Onboarding-Teams gehabt. Alle Fragen wurden beantwortet und all Probleme aus der Welt geschafft. Absolut professionell. Absolut top!
  • Stefanie Görgen ★★★★★ vor 3 Monaten
    Super, dass man zum Start mit dem Programm die Möglichkeit hat einen Telefontermin zu vereinbaren. Ich wurde von einem netten Mitarbeiter beraten und fühle mich dadurch viel sicherer.


Weitere Erfolgsgeschichten unserer Kunden

Finite Produkte, Beispielbilder für Tablet Cases, Smartphones und mehr
Logo Fintie LLC

easybill – an all-round solution for Marketplace sellers Pik Chun Lai CEO, Synluck GmbH – Sales partner of Fintie LLC Europe-wide distribution in online trade As the exclusive authorized sales partner of the Fintie Group, we, Synluck GmbH, are the operator of an internationally active e-commerce company. We distribute our more than 3,000 articles from…

FTI Group
FTI Group

After a long search for a simple tool to create invoices, the FTI Group and 23 subsidiaries have chosen easybill.

easybill-kundenerfahrung-https-mt-recycling

MT Recycling GmbH uses easybill as an interface between merchandise management and invoicing software

Genug gehört?
Testen Sie uns eine Woche lang kostenlos und unverbindlich.

Jetzt kostenlos testen