Erfolgsgeschichte

MT Recycling GmbH

Industry
Waste management
Headquarters
Lüneburg
Target group
B2C

Lösung

icon_erfolgsgeschichten_easybill_import_manager

Tax consultant export

Interface between enterprise resource planning and invoicing software, facilitates data transfer to DATEV/tax advisor

icon__erfolgsgeschichten_easybill-app

easybill

Write invoices, quotations and delivery bills - fast, secure and mobile in the cloud.

easybill – A truly ingenious tool

easybill-kundenerfahrung-https-mt-recycling

MT Recycling GmbH is a waste management company with currently 10 employees. As a participant in the European circular economy, we as a company must observe numerous laws and special features. Of course, this also affects the requirements for our invoicing system. Due to this, the flexibility as well as the possibility to connect to our existing enterprise resource planning was an important criterion for us when choosing the new invoice provider.

The RestAPI interface that can be used as standard with easybill was very convincing for us after a short research. This allowed us to connect our existing, self-developed merchandise management application with our new cloud-based invoicing system without any problems. Another big plus point for us was the complete documentation of the interface, which simplified the connection of a third-party system very pleasantly.

Another criterion was the possibility of designing our own layout. Here, too, we were not disappointed, quite the opposite. Waste management brings with it some special features when it comes to accounting. Among other things, it must be possible to use free fields in order to print industry-specific features such as certain identification numbers on the individual items. With the possibility to design the layouts yourself, this is now possible without any problems, as you can freely dispose of your imported data and use various fields to make this information accessible.

The solution is rounded off for us by the DATEVconnect interface, which enables us to transfer posting accounts already entered from our own software to the tax consultant along with the outgoing invoice. Importing the data into the tax advisor’s environment also leads to a considerable reduction in workload and the elimination of a possible source of errors.

It was a great relief for our processes that the integration was possible so smoothly. Especially for smaller companies, this solution is also very cost-effective, as data backup takes place on the easybill servers and no investment in our own infrastructure is necessary.

FTI Touristik GmbH and its subsidiaries approximately 160 employees the issuing of invoices. At that time, the process was primarily manual and was carried out using Excel templates.
With the help of a new invoicing software, the process was to be simplified and the accounting department was to be relieved in order to be able to focus on the core processes.
After several weeks of search and evaluation, easybill was finally chosen. The decisive advantages that went hand in hand with the implementation are:


Unsere Kunden lieben uns

easybill Erfahrungen

easybill Iconeasybill

Düsselstraße 21, Kaarst

4.9 604 reviews

  • Manuel Maaß ★★★★★ vor einer Woche
    Die Systemeinführung am Telefon war wirklich sehr sehr gut. Mir wurde alles erklärt und meine Fragen wurden alle super beantwortet. Ich kann das nur empfehlen.
  • Stefano Rutishauser ★★★★★ in der letzten Woche
    Tolles Tool mit schnellem, höflichen und professionellen Support. Selbst Feature Request werden höflich angenommen und intern besprochen. Nicht zu vergessen die intuitive Bedienoberfläche (grafisch keine Augenweide, jedoch sauber aufgeräumt) … More machen mit der Dokumentation einen Einstieg sehr angenehm. Dank API auch für individuelle Prozesse und Erweiterungen nutzbar.
  • Ute Ziegler ★★★★★ vor einem Monat
    Wir sind sehr zufrieden!
    Wir haben Easybill noch recht neu und am Anfang war die Handhabung für uns nicht ganz leicht. Bis man mal die wichtigsten Funktionen kennt, gerade wenn man wenig Zeit hat, dauert das. Hier habe ich wirklich sehr
    … More oft den Support angeschrieben (Herr Hengstler hat mir hier enorme Hilfestellung geleistet – immer freundlich, immer sehr hilfsbereit).
    Auch an Samstagen wurden die Fragen des Supports ausführlich beantwortet. Finde ich wirklich großartig – gibt es nicht oft!
    Langsam aber sicher komme auch ich damit klar und dann ist es eigentlich ganz einfach :-).
    Sehr empfehlenswert!!
  • Tino Harnisch ★★★★★ vor 4 Monaten
    Sehr gute Einweisung und guter Support. Sehr freundlich und geduldig. Danke Herr Wischhof.
    Die Software selber ist sehr ordentlich und aufgeräumt. Vieles erklärt sich von selbst. Die Formulare lassen sich leicht und für jeden Kunden individuell
    … More anpassen. Es macht Spaß mit der Software zu arbeiten.


Weitere Erfolgsgeschichten unserer Kunden

FTI Group
FTI Group

After a long search for a simple tool to create invoices, the FTI Group and 23 subsidiaries have chosen easybill.

medgurus

medgurus counts on easybill for international invoicing

aweos

40% weniger Zeitaufwand – die easybill Erfolgsgeschichte der Digitalagentur aweos Melanie Doughty Online Marketing Managerin, Prokuristin Buchhaltung ohne easybill Fluchen, stundenlange Aufwände, starre Abläufe und die Optik eines Windows Programms aus dem Jahr 1990. Klingt nach einer Horrorstory? Das war die Buchhaltung mit Nürnberger Buchhaltungsprogramm für uns auch. Das Thema Buchhaltung wurde mit der Gründung…

Genug gehört?
Testen Sie uns eine Woche lang kostenlos und unverbindlich.

Jetzt kostenlos testen