Erfolgsgeschichte

MT Recycling GmbH

Industry
Waste management
Location
Lüneburg
Target group
B2C

Lösung

icon_erfolgsgeschichten_easybill_import_manager

Tax consultant export

Interface between enterprise resource planning and invoicing software, facilitates data transfer to DATEV/tax advisor

icon__erfolgsgeschichten_easybill-app

easybill

Write invoices, quotations and delivery bills - fast, secure and mobile in the cloud.

easybill – docking to your own system via interface

easybill-kundenerfahrung-https-mt-recycling

MT Recycling GmbH is a waste management company with currently 10 employees. As a participant in the European circular economy, we as a company must observe numerous laws and special features. Of course, this also affects the requirements for our invoicing system. Due to this, the flexibility as well as the possibility to connect to our existing enterprise resource planning was an important criterion for us when choosing the new invoice provider.

The RestAPI interface that can be used as standard with easybill was very convincing for us after a short research. This allowed us to connect our existing, self-developed merchandise management application with our new cloud-based invoicing system without any problems. Another big plus point for us was the complete documentation of the interface, which simplified the connection of a third-party system very pleasantly.

Another criterion was the possibility of designing our own layout. Here, too, we were not disappointed, quite the opposite. Waste management brings with it some special features when it comes to accounting. Among other things, it must be possible to use free fields in order to print industry-specific features such as certain identification numbers on the individual items. With the possibility to design the layouts yourself, this is now possible without any problems, as you can freely dispose of your imported data and use various fields to make this information accessible.

The solution is rounded off for us by the DATEVconnect interface, which enables us to transfer posting accounts already entered from our own software to the tax consultant along with the outgoing invoice. Importing the data into the tax advisor’s environment also leads to a considerable reduction in workload and the elimination of a possible source of errors.

It was a great relief for our processes that the integration was possible so smoothly. Especially for smaller companies, this solution is also very cost-effective, as data backup takes place on the easybill servers and no investment in our own infrastructure is necessary.

FTI Touristik GmbH and its subsidiaries approximately 160 employees the issuing of invoices. At that time, the process was primarily manual and was carried out using Excel templates.
With the help of a new invoicing software, the process was to be simplified and the accounting department was to be relieved in order to be able to focus on the core processes.
After several weeks of search and evaluation, easybill was finally chosen. The decisive advantages that went hand in hand with the implementation are:


Unsere Kunden lieben uns

easybill Erfahrungen

easybill GmbH Iconeasybill GmbH

Düsselstraße 21, Kaarst

4.9 965 reviews

  • Heinrich Altmiks ★★★★★ vor einem Monat
    Herr Jäger ist ein Support-Mitarbeiter, wie ich ihn mir als Kunde wünsche – großartig!
    Sehr hilfsbereit, geht auch mal "die Sonderrunde" für den Kunden – großartig.
    Aufgrund seines Einsatzes habe ich mich für die Software entschieden!
    … More
    Kompliment
  • Petra Vaessen ★★★★ vor einer Woche
    Der Support war gut, ich würde mir jedoch von Easybill bei der Einarbeitung in das Programm mehr als nur eine Stunde zu Beginn (wo man das Programm gar nicht kennt) und danach nur 10 Min Intervalle wünschen. Ansonsten ist die Softwar gut! … More
  • Olga Frank ★★★★★ in der letzten Woche
    Wir nutzen easybill seit Dezember 2024 und ich kann easybill nur weiterempfehlen. Der Support war uns eine sehr große Hilfe, bei allen Import-Problematiken, die von uns selbst verursacht wurden. Telefonisch war der Support zwar etwas schwer … More zu erreichen, was momentan an der Umstellung auf E-Rechnungen zurückzuführen ist. Jedoch wurde über die Support-Anfragen immer sehr schnell geantwortet und auch die vereinbarten Telefontermine wurden eingehalten. Ich hatte mit verschiedenen Support-Mitarbeitern immer einen positiven und hilfreichen Kontakt. Insbesondere möchte ich aber Frau Wartensleben erwähnen, die uns sehr viel Arbeit erspart hat und mit viel Geduld die Zusammenhänge erklärt hat und auf jeden Fall über die Supportleistung hinaus geholfen hat. Vielen Dank dafür.
  • 14SHUBAT Kundensupport ★★★★★ in der letzten Woche
    Easybill hat uns bestens weitergeholfen! Die Beratung war herausragend – all unsere Fragen, selbst super spezielle, wurden kompetent und geduldig geklärt. Ein besonderes Dankeschön an Michael J., der uns mit seiner Expertise großartig unterstützt … More hat. Ich bin so dankbar, dass wir auf Easybill gestoßen sind! Es hat unsere Buchhaltung enorm automatisiert und erleichtert. Absolute Empfehlung! 🙌✨


Weitere Erfolgsgeschichten unserer Kunden

XRechnung am Laptop online schreiben
Logo von Carsale24

Online vehicle sales and automated invoices: Carsale24 relies on easybill.

Flyeralarm Logo mit verschiedenen Dienstleistungen wie Logistics, Menu Design, und Promotion Drinks
Logo Flyeralarm

Offers and accounting: flyeralarm trusts easybill

aweos Frau arbeitet an einem Schreibtisch mit zwei Monitoren und einem Laptop

40% less time spent – the easybill success story of the digital agency aweos Melanie Doughty Online Marketing Managerin, Authorized signatory Accounting without easybill Swearing, hours of effort, rigid processes and the look of a Windows program from 1990. Sounds like a horror story? That’s what accounting with Nuremberg accounting program was for us, too….

Startklar? Überzeugen Sie sich selbst!

Beginnen Sie Ihre Testphase oder lassen Sie sich von unserem Support zur passenden Branche beraten.

Jetzt kostenlos testen