Erfolgsgeschichte

FTI Group

FTI Group Logo
Industry
Tourism
Location
Munic
Target
Digitize data processing and optimize invoicing

Lösung

icon__erfolgsgeschichten_easybill-app

easybill

Write invoices, quotations and delivery bills - quickly, securely and mobile in the cloud.

The easybill success story of the FTI Group

Titelbild FTI Group - Person entspannt sich in einer Hängematte am Strand mit Blick auf das Meer

FTI Touristik GmbH and its subsidiaries approximately 160 employees the issuing of invoices. At that time, the process was primarily manual and was carried out using Excel templates.
With the help of a new invoicing software, the process was to be simplified and the accounting department was to be relieved in order to be able to focus on the core processes.
After several weeks of search and evaluation, easybill was finally chosen. The decisive advantages that went hand in hand with the implementation are:

  • full control and overview of created & sent invoices
  • no misunderstandings between departments = fewer corrections, avoidance of queries from accounting department
  • no delays in processing
  • work simplification through e. g. setup of serial letters
  • Cost savings through fully automated posting in SAP via interface
  • Employee administration in easybill and associated traceability
  • More transparency & overview through the connection to SAP, e. g. through management reports for responsible persons / department heads
FTI Touristik
FTI Ticketshop
Kairaba
BigXtra
5 vor Flug
Windrose
sonnenklar.tv
meeting point international
meeting point Hotel Management Holding

Since May 2017, easybill has been introduced at FTI Touristik GmbH and 23 other subsidiaries in Germany, Austria and Switzerland. The main task in easybill is the creation of invoices and credit notes, whereby around 2700 documents have been created so far for FTI Touristik alone and around 800 employees are registered across all companies.

An essential part of the project was also the connection to SAP FI and the resulting automated posting in the books of the various companies. The interface between easybill and SAP is based on the DATEV exports from easybill and a data exchange via FTP server.


Our customers love us

easybill experience

easybill GmbH Iconeasybill GmbH

Düsselstraße 21, Kaarst

4.9 1,001 reviews

  • Aylin von AYLASHES ★★★★★ vor einer Woche
    Wir haben easybill online entdeckt – und es war ein absoluter Glücksgriff! Besonders hervorheben möchten wir die hervorragende Beratung durch Herrn Hussain, der uns von Anfang an kompetent, freundlich und lösungsorientiert begleitet hat. … More Dank seiner Unterstützung hat die Anbindung reibungslos funktioniert.
    Wir sind so begeistert, dass wir nun auch mit unseren weiteren Marken zu easybill wechseln werden. Die Plattform ist benutzerfreundlich, effizient und perfekt auf unsere Bedürfnisse zugeschnitten. Ich werde easybill mit bestem Gewissen in meinem beruflichen Netzwerk weiterempfehlen. Vielen Dank für diesen tollen Service!
  • Detlef Blankenburg ★★★★★ vor 2 Wochen
    Ich habe mich erst kürzlich für easybill entschieden, deshalb habe ich eine telefonische Einweisung genutzt. Zu Beginn sieht man ja den Wald vor lauter Bäume nicht. Der Kollege von easybill hat mir die wichtigsten Elemente erläutert. Außerdem … More haben wir gemeinsam ein Musterdokument (Rechnung) erstellt, damit kann man auch alle anderen Dokumente erstellen. Also für mich war das Telefonat sehr hilfreich. Nochmals vielen Dank.
  • C. Ball-Hasenkamp ★★★★★ vor einem Monat
    Sehr kundenfreundlich, richtig gute Erklärung des Programms erhalten. Alle Fragen konnten geklärt werden. Ein sehr gut durchdachtes System, freundliche Mitarbeiter. Ich freue mich sehr auf die Zusammenarbeit
  • Andrea Weyhe ★★★★ in der letzten Woche
    Nur das Layout konnten wir nicht optimal für unser Ci nutzen sonser ist alles super. Es ist bediener freundlich, erleichtert und verkürzt innerhalb kürzester Zeit die Arbeit.


More success stories from our customers

Mann in einem Konferenzraum mit Laptop, ExpertMe Akademie, Rechnungen für Wix-Shopsystem automatisiert in easybill
ExpertMe Logo

Digital trainings for safety specialists and safety officers.

Logo von P-Call GmbH & Co. KG

As a call center, P-Call uses the interface for automating invoices in easybill

aweos Frau arbeitet an einem Schreibtisch mit zwei Monitoren und einem Laptop

40% less time spent – the easybill success story of the digital agency aweos Melanie Doughty Online Marketing Managerin, Authorized signatory Accounting without easybill Swearing, hours of effort, rigid processes and the look of a Windows program from 1990. Sounds like a horror story? That’s what accounting with Nuremberg accounting program was for us, too….

Heard enough?
Try easybill one week for free and without obligation.

Start your free trial